Спільні обов'язки діяльності учителя та асистента вчителя
Обов'язки вчителя |
Спільна робота вчителя та асистента вчителя |
Обов'язки асистента вчителя |
Оцінювання Оцінити навчальні потреби на основі даних про клас та про учнів, в тому числі з ООП |
Обговорити можливості учня з ООП, його сильні та слабкі сторони. Відвідувати зустрічі зі складання ІНП, ІПР. |
Вести спостереження за особливостями психофізичного розвитку учня з ООП. Відвідувати зустрічі зі складання ІНП, ІПР. |
Розробка програми Розробити програму навчання на основі робочого плану та індивідуальних освітніх потреб учня, розглянути альтернативи. |
Обговорити бажані результати для учня. Обговорити освітні, поведінкові та емоційні цілі. Участь у розробці ІНП, ІПР учня з ООП |
Підготувати індивідуальний навчальний план (ІНП), індивідуальну програму розвитку (ІПР). Оновлювати інформацію про учнів та ІНП, ІПР. |
Планування Спланувати роботу на уроці та відібрати ресурси. Вибрати належний вид роботи згідно з ІНП. Визначити пріоритети |
Обговорити підготовку матеріалу та зміну навчальн плану з огляду на потреб.учня |
Допомогти у доборі та складанні матеріалів, у розробці візуальних засобів, надати іншу подібну допомогу вчителю |
Спостереження Розробити чітку систему організації освітнього процесу в інклюзивному класі та очікуваньщодо навч. можливостей учня з ООП. Працювати відповідно до розробленої системи |
Регулярно зустрічатись, щоб обговорити досягнення учня з ООП. Обговорити реальний етап навчальних досягнень учня з ООП, його відповідність очікуванням, виконання ІНП, ІПР |
Працювати відповідно до системи організації освітнього процесу в інклюзивному класі, правил поведінки та очікувань можливостей учнів з ООП, його ІНП. Документувати та звітувати вчителю (за потреби) |
Навчання Виконувати план уроку, Спостерігати за процесом Залучати учнів з ООП Моделювати навчальні Надати асистентам ресурси |
Чітко висловити результати Обговорити конкретні та результати, виконання завдань ІНП. Обговорити розташування Обговорити необхідність гнучкого розкладу відвідування уроків учнями з ООП |
Проводити додаткове Спостерігати за їх Формувати та сприяти Сприяти розвитку зв’язного Вести спостереження, надавати вчителю об'єктивну інформацію щодо освітньої діяльності |
Оцінка Слідкувати за прогресом учнів з ООП та оцінювати його. Слідкувати за виконанням ІНП |
Обговорити спостереження. Обмінятись інформацією. Обговорити пропозиції щодо доповнення ІНП, ІПР (чи внесення змін) |
Спостерігати за поведінкою Збирати та записувати дані Вносити пропозиції |
Звітування Звітувати перед батьками та шкільною командою |
Обговорити інформацію Дотримуватися |
Звітувати перед вчителем та потреб. Звітувати перед вчителем |
Мати інформацію про поточний стан справ |
Обговорювати інформацію про поточний стан справ |
Брати участь у підготовці інформації про поточний стан справ |
Примітка:
діти з ООП – особливі освітні потреби;
ІНП – індивідуальний навчальний план;
ІПР – індивідуальна програма розвитку.