A A A K K K
для людей з порушеннями зору
ЗОЛОТІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ №5
Гірської міської територіальної громади Сєвєродонецького району Луганської області

Напрями підвищення кваліфікації.

Дата: 11.01.2024 19:01
Кількість переглядів: 43

   Фото без описуЗгідно з нормативними документами педагогам гарантується вільний вибір установ та організацій, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників. Залежно від власних потреб і побажань, педагоги можуть обирати зручний формат підвищення кваліфікації.

 Відповідно до ст. 51 Закону України «Про повну загальну середню освіту» обов'язковими напрямами підвищення кваліфікації педагогічних працівників шкіл є:

  • робота з учнями з особливими освітніми потребами;
  • надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу. 

     Кількість годин за кожним із цих напрямів має становити не менше 10 % від загального обсягу підвищення кваліфікації за п'ять років.

    Згідно з Порядком педагогічні працівники можуть обрати такі основні напрями підвищення кваліфікації:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій). У разі викладання декількох навчальних предметів педагогічні працівники самостійно обирають послідовність навчання за певними напрямами в межах загального обсягу Слід звернути увагу, що відповідно до Положення необхідною умовою атестації є підвищення кваліфікації з тих навчальних предметів, які є обов’язковими для вивчення й визначені в освітній програмі закладу освіти. При цьому атестація проводиться з того предмета, який  викладається за спеціальністю, а присвоєна кваліфікаційна категорія поширюється на все педагогічне навантаження;
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених частиною першою ст.12 Закону України «Про освіту»;
  • психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки;
  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку. (Типову програму підвищення кваліфікації вчителів з розвитку цифрової компетентності ми розглядали у цій статті);
  • мовленнєва, цифрова, комунікаційна, інклюзивна, емоційно-етична компетентність;
  • розвиток управлінської компетентності тощо. Нагадуємо, що наказом МОН від 16.09.2022 №817 була затверджена відповідна Типова програма для новопризначених директорів та їхніх заступників.

     Крім того, Міністерством освіти та науки була затверджена Типова програма підвищення кваліфікації вчителів, які впроваджують новий Держстандарт базової середньої освіти. Якщо ви бажаєте дізнатись більше про зміст документа, зокрема про напрями, теми та очікувані результати навчання, – прочитайте нашу статтю.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора