A A A K K K
для людей з порушеннями зору
ЗОЛОТІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ №5
Гірської міської територіальної громади Сєвєродонецького району Луганської області

Рекомендації щодо забезпечення якості освіти у закладі під час дистанційного навчання учнів в умовах карантину

Дата: 26.01.2021 17:35
Кількість переглядів: 59

Рекомендації педагогічним працівникам:

1. Опрацюйте методичні рекомендації МОН щодо використання технологій дистанційного навчання в умовах карантину.

2. Внесіть зміни до календарно-тематичного планування (визначте теми для самоопрацювання; теми, з яких будуть проведені телевізійні чи онлайн-уроки, консультації, перегляньте обсяг домашніх завдань тощо).

3. Чітко дотримуйтесь розкладу уроків, уникайте перевантаження учнів. Дотримуватися санітарних норм щодо організації освітнього процесу під час карантину (обсягу домашніх завдань, часу безпосередньої роботи учнів за комп’ютером тощо). За можливості зменшіть обсяг навчального матеріалу для самостійного опрацювання учнями.

4. Використовуйте онлайн-консультації на освітніх платформах із поясненням нового матеріалу. Сформуйте електронну базу власних уроків (презентацій) та надайте учням доступ до них.

5. Спільно з батьками організуйте перегляд дітьми телевізійних уроків та задавайте учням творчі завдання за темами цих уроків.

6. Надайте учням чіткий алгоритм виконання завдань (тема; що опрацювати; де взяти матеріал для виконання завдання; куди надіслати роботу; кінцевий термін її прийому).

7. Забезпечте під час та після виконання завдань постійний зворотній зв'язок з учнями. Якщо завдання складне і потребує кількох редагувань зворотній зв’язок має бути швидким (коментарі, чати тощо).

8. Систематично здійснюйте перевірку знань учнів. Найкраще, якщо оцінювання проводиться в режимі онлайн або на дистанційних платформах, де є відповідна функція та інструментарій. Задля дотримання академічної доброчесності здійснюйте оцінювання учнів у онлайн-режимі з часовими обмеженнями, використовуйте творчі завдання.

 9. Не критикуйте отримані роботи учнів. Разом з оцінкою варто надавати дітям свої коментарі (виконано добре, над чим варто попрацювати, що треба зробити для поліпшення результату тощо). Саме у дистанційному навчанні актуалізується формувальне оцінювання, спрямоване на підтримку кожного учня (спільно з’ясуйте зміст зробленого; встановіть зв’язок між тим, що вже відомо, і тим, що знадобиться дітям у майбутньому; порівняйте реальні результати з очікуваними; зробіть спільні висновки, обговоріть питання для обмірковування).

10. Розробіть індивідуальну освітню траєкторію для тих учнів, які не мають технічних можливостей навчатися разом з усім класом.

11. Особливої уваги потребує навчання учнів 11 класів щодо підготовки до ЗНО (індивідуальні консультації, перегляд телевізійних уроків, самостійна підготовка на вебресурсі УЦОЯО, платформі Promethеus тощо).

 12. Розробіть спільно з батьками та учнями правила співпраці під час карантину. Підтримуйте зворотній зв'язок із батьками, інформуйте їх про рівень навчальних досягнення їхніх дітей.

13. Особлива роль класних керівників – налаштування учнів класу на навчання, забезпечення комунікації з батьками та учнями.

14. Після завершення карантину та повернення учнів до школи слід провести діагностичне оцінювання з метою з’ясування їх готовності до подальшого освітнього процесу. За результатами діагностики слід скоригувати календарно-тематичне планування залежно від потреб учнів. Пам’ятайте, що вчителі у період дистанційного навчання мають можливість долучитись до самоосвіти – нові знання, новий досвід, нові можливості.

Рекомендації учням:

1. Головне усвідомити, що дистанційне навчання – це сучасно, цікаво та відповідально, адже дає можливість навчитися вчитись самостійно.

 2. Важливо зрозуміти, що:  від рівня вашої самоорганізації та самоконтролю найбільше залежатимуть успіхи у засвоєнні навчального матеріалу;  дистанційне навчання – це чудова можливість довести оточуючим:

  • свою самостійність та значущість; 
  • спілкування з однокласниками в онлайн-режимі під час навчання є перевагою, а не порушенням дисципліни;
  • з метою раціонального розподілу часу на навчання та інші види діяльності щоранку плануйте свій денний розклад; 
  • чітке дотримання розкладу занять та інструкцій учителя дозволить підвищити ефективність вашого навчання; 

Труднощі в організації дистанційного навчання на початковому етапі – це нормально і саме тому звернення за допомогою до вчителів або батьків пришвидшить вашу адаптацію до такого типу навчання.

Пам’ятайте, що: 

  • завдання оновлюються та мають чіткі часові рамки, тому дотримуйтеся дедлайну щодо їх виконання; 
  • тісний онлайн-зв’язок зі своїми вчителями, особливо, якщо виникають труднощі з вивченням матеріалу чи виконанням завдань лише вітається.

Зважайте на те, що: 

  • в учителя теж має бути час на відпочинок; 
  • варто самоорганізуватися, адже постійний контроль з боку вчителів чи батьків не забезпечить вам високий рівень знань; 
  • ви маєте можливість займатися в зручний для себе час, у зручному  місці й темпі; 
  • ваша старанність та наполегливість обов’язково буде оцінена.

Відповідальне ставлення до виконання завдань та дотримання принципів академічної доброчесності буде запорукою вашого успішного навчання.  Зверніть увагу на те, що під час дистанційного навчання,  умови навчання – комфортні, бо домашні:

  • вчителі не забиратимуть ґаджети, а закликатимуть вас ними користуватися;  можливо надолужити прогалини у знаннях;
  • можливо самостійно обрати зручний час для навчання;
  • можливо самостійно обрати власний темп навчання;
  • можливо обирати джерела отримання інформації;
  • спробуйте продовжити перелік «можливо» самостійно.

 Головне пам’ятати, що для засвоєння інформації потрібен час. Тому треба зробити ставку на якість, а не на кількість засвоєного матеріалу. Що для цього потрібно зробити?

1. Розклад занять - Можна складати тижневий або щоденний. Головне наочно зафіксувати об’єм робіт, який вас чекатиме, – постер, плакат, стіннівка (обирайте, що більше до вподоби).

 2. Режим дня  - Необхідно вписати в нього розклад телевізійних уроків та шкільних занять, але не забути про підйом, гігієнічні процедури, фізкультпаузи, відпочинок, прийоми їжі, вільний час, відбій тощо. Важливо розуміти, що карантин – це не канікули. Тому ваш робочий день має максимально походити на ваш звичайний день у школі.

3. Робочий простір - Повинен бути комфортним та зручним, не відволікати та не шкодити здоров’ю. Персональний комп’ютер (інші ґаджети), швидкісний Інтернет – вимога часу. Не забувайте про традиційне шкільне приладдя: зошити, ручка, олівці, лінійка, калькулятор тощо. Слідкуйте за чистотою та свіжим повітрям у кімнаті.

 4. Перерви  - Їх треба влаштовувати регулярно:  для виконання зорової гімнастики (вправи можна знайти в інтернеті);  для виконання розминки рук та ніг (підійдуть танцювальні па)  просто для відпочинку (але не «зависати» в соцмережах, щоб очі могли повноцінно відпочити).

Не допускайте відставання, старайтесь виконувати всі завдання вчасно;    пам’ятайте, що ваші вчителі, так як і ви, зацікавлені у вашому успіху, тому не соромтеся, звертайтеся до них за консультаціями.

 Рекомендації батькам:

1. Важливо розуміти, що карантин – це не канікули. Тому необхідно намагатися правильно організувати робочий день дитини, щоб повернення з карантину до школи відбулося максимально комфортно.

2. Разом із дитиною створіть власний розклад (режим дня). Це допоможе дитині зорганізуватися, а ще розвивати навички таймменеджменту.

 3. Під час складання розкладу (режиму дня) слід ураховувати розклад телевізійних уроків, занять, запропонованих школою, та можливості відпочинку між навчальними заняттями.

 4. Ознайомтесь із графіком освітнього процесу та електронним ресурсом, де розміщено навчальний матеріал для класу, в якому навчається ваша дитина.

5. Налаштуйте комунікації з класним керівником та педагогами (телефон, e-mail, соціальні чати, інші засоби спілкування).

6. Намагайтесь, щоб діти працювали відповідно до розкладу уроків, виконували всі завдання вчасно, не допускайте відставання. Спробуйте опанувати хоча б один урок спільно з дитиною.

7. Якщо треба виконати завдання і надіслати відповідь учителю, проконтролюйте дитину.

8. Не намагайтеся підмінити вчителя. Спонукайте свою дитину у разі необхідності звертатися до вчителя за додатковою консультацією. Виховуйте здатність до самостійного пошуку рішень у проблемній ситуації.

9. Не сваріть свою дитину, якщо вона щось не зрозуміла. Порадьте перечитати підручник або обговорити проблему з учителем.

10. Якщо у вас чи вашої дитини виникають запитання, скористайтесь форумом, щоб отримати відповідь (не забувайте вказати, кому адресовано запитання чи прохання), зателефонуйте класному керівнику.

11. Слідкуйте за навантаженням дистанційного навчання, враховуючи вікові особливості дитини.

12. Обов’язково виконуйте разом з дитиною вправи для очей.

13. Якщо діти залишаються вдома  самі, то обов’язково нагадайте правила безпечної поведінки (поради при виникненні надзвичайної або аварійної ситуації, правила щодо безпечної роботи в мережі Інтернет, пожежної безпеки, попередження нещасних випадків, травмування, отруєння, запобігання захворювань тощо).

14. Власним прикладом мотивуйте дитину до самодисципліни.

15. Варто підтримати свою дитину. Карантин – гарна нагода побути разом.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора