Про підсумки методичної роботи з педагогічними працівниками у І семестрі 2022/2023 н.р.
Д о в і д к а
Про підсумки методичної роботи
з педагогічними працівниками
у І семестрі 2022/2023 н.р.
Керуючись основними документами про організацію та проведення методичної роботи з педкадрами, а саме Законом України «Про повну загальну середню освіту», Рекомендаціями щодо організації методичної роботи з педагогічними працівниками в загальноосвітніх середніх закладах освіти, Положенням про атестацію педагогічних працівників, затвердженим згідно з вимогами Типового положення про атестацію педагогічних працівників України (зі змінами, затвердженими наказом МОН молоді та спорту від 20.12.2011 № 1473, наказом МОН від 08.08.2013 № 1135, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 14.12.2010 за № 1255/18550, стратегією розвитку ліцею, згідно з планом роботи ліцея на 2022/2023 н.р., наказом Золотівського ліцею №5 від 05.09.2022 р. №38-Н «Про структуру та організацію методичної роботи з педагогічними працівниками у 2022/2023 навчальному році», методична робота закладу у І семестрі 2022/2023 навчального року спрямована на вдосконалення роботи з педагогічними кадрами, підвищення рівня навчально-виховної роботи, підвищення фахового рівня вчителів закладу, їх готовності до інноваційної діяльності, вивчення і впровадження ефективного педагогічного досвіду, забезпечення готовності до опрацювання проблемних питань педагогічної діяльності, вивчення та аналізу методичних рекомендацій, нормативних документів, рівня навченості учнів.
У І семестрі 2022/2023 н.р. педагогічний колектив закладу працював над науково-методичною проблемою: «Формування освітнього простору та конкурентноспроможної особистості засобами інноваційних технологій в умовах дистанційного навчання.»
Головними завданнями методичної роботи є:
- ознайомлення з нормативно-правовими документами, які визначають державну політику в галузі освіти;
- надання допомоги вчителям у підвищенні фахового рівня і педагогічної майстерності.
- координація змісту форм і методів самоосвіти вчителів та організація колективної роботи з підвищення кваліфікації педагогічних кадрів з метою вирішення актуальних освітніх проблем.
- організація творчих об’єднань вчителів для спільного вирішення конкретних методичних проблемних питань, розробки програм, проєктів, технологій тощо.
З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою затверджено склад шкільної методичної ради, визначено та затверджено структуру та форми методичної роботи, складено план роботи над методичною темою, розглянуто, обговорено та затверджено плани роботи шкільних методичних об’єднань на 2022/2023 навчальний рік.
Протягом І семестру 2022/2023 н. р. на засіданнях методичної ради обговорювалися такі питання:
- про аналіз методичної роботи за минулий навчальний рік, організацію методичної роботи з педагогічними кадрами в 2021/2022 н.р. та затвердження плану методичної роботи на 2022/2023 н.р.
- про організацію та підготовку до предметних олімпіад та конкурсів;
- обмін досвідом вчителів НУШ;
- про результативність роботи вчителів, які атестуються;
- про підготовку та проведення педагогічної ради з « Формування освітнього простору в умовах дистанційного навчання» (з досвіду роботи вчителів, що атестуються).
Протягом І семестру 2022/2023 н. р. організовано роботу методичних об’єднань вчителів-предметників та класних керівників, затверджено плани їх роботи, методичні проблеми, над якими працювали МО, визначено керівників з числа досвідчених педагогів. Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку. Діяльність МО було сплановано на основі плану роботи ліцею на рік та Стратегії розвитку закладу. Проведено заплановані засідання методичних об’єднань з усіх напрямів, робота яких будувалася за окремими планами. На запланованих засіданнях методичних об’єднань обговорювалися як організаційні питання (рекомендації МОНУ, серпневої міської конференції, рекомендації щодо викладання і вивчення навчальних предметів у 2022/2023 н. р., зміни у навчальних програмах, підготовка і проведення предметних тижнів, проведення моніторингів), так і науково-методичні питання, впровадження професійного Держстандарту вчителя.
Упродовж І семестру 2022/2023 н.р. проведено усі заплановані предметні тижні. Матеріали проведених тижнів висвітлено на інформаційному сайті ліцею та на сторінці закладу у соціальній мережі Facebook.
У І семестрі 2022/2023 н.р. учні приймали участь у Всеукраїнських інтернет-олімпіадах від освітніх сайтів: «Всеосвіта», «На урок» з української мови, математики, інтерактивній грі «Кенгуру».
Відповідно до звітів вчителів-предметників, учні ліцею брали активну участь у різноманітних конкурсах, організованих департаментом освіти Луганської області, відділом освіти Гірської ВЦА. Так учениця 11 класу, слухачка МАН Луганської області, Плєханова Єлизавета під керівництвом вчителя української мови та літератури Гладкої М.І. готується до захисту творчої роботи.
З метою ознайомлення з нормативними документами, Державними стандартами викладання окремих предметів, передовим педагогічним досвідом, новинками методичної літератури, періодичних видань з предметів тощо протягом І семестру проведено 3 методично-оперативних наради, на яких визначили пріоритети в методичній роботі, зокрема посилена увага приділялась навчально-методичній роботі, поширенню передового педагогічного досвіду через публікації в фахових виданнях, удосконаленню педагогічної майстерності. Спільними зусиллями педагоги ліцею створили методичний посібник «Методичні аспекти дистанційного навчання (особисті напрацювання, роздуми, поради коллегам вчителів Золотівського ліцею №5 за підсумками дистанційного навчання у вересні – жовтні 2022-2023 навчального року в умовах воєнного стану в Україні), який розмістили на сайті закладу та на сторінці директора на порталі «Всеосвіта». А також відправили матеріали про роботу ліцею в умовах воєнного стану до обласного методичного збірника.
На засіданні школи педагогічної майстерності у жовтні 2022 р. своїм досвідом, педагогічними родзинками на тему «Робота з дітьми з ООП» поділилися асистенти вчителя Гладка М.І., «Безпечне і комфортне освітнє середовище» – Бабак О.М. Практичний психолог Чепель Д.С.організувала і провела тренінг «Тарілка побажань».
Особлива увага приділялась самоосвіті педагогів. Курсова перепідготовка здійснювалась у І семестрі 2022/2023 н.р. згідно з перспективним планом. Майже всі педагоги пройшли курси на освітніх платформах, які мають ліцензію на надання послуг з підвищення кваліфікації педагогічних працівників, або при ЛОІППО. Крім того, всі вчителі, які викладають у 5 класі НУШ, пройшли курси підвищення кваліфікації при ЛОІППО..
З метою з’ясування рівня виконання завдань Державного стандарту, моніторингу якості знань учнів 5 - 9 класів за І семестр 2022/2023 н.р. проведено контрольні роботи з предметів: українська мова, математика, англійська мова, географія, фізика, біологія. Результати узагальнено, та будуть детально проаналізовані на нараді у січні 2023 р.
План заходів щодо організації методичної роботи в ліцеї протягом І семестру 2022/2023 р. навчального року виконано.
Враховуючи вищезазначене,
Рекомендую:
1. Визнати методичну роботу з педагогічними кадрами у І семестрі 2022/2023 н.р. задовільною.
2. Відзначити роботу вчителів української мови та літератури Гладкої М.І., Кравченко Ю.М. за належну підготовку та проведення тижня української мови.
3. Ретельно проаналізувати результати методичної роботи у І семестрі 2022/2023 н.р. та визначити основні напрямки діяльності на ІІ семестр 2022/2023 н.р.;
3.1. Проаналізувати вплив методичної роботи на результативність навчально-виховного процесу за підсумками участі учнів у конкурсах, змаганнях.
3.2. Протягом ІІ семестру поточного року створити умови для підготовки матеріалів та захисту творчих робіт учнів ліцею в МАН, залучати обдарованих дітей до науково-дослідницької діяльності.
3.3. Створити електронний перелік науково-методичної літератури, періодичної педагогічної преси, нормативної бази для використання у роботі.
3.4. Протягом ІІ семестру забезпечити відповідне оформлення та популяризацію перспективного педагогічного досвіду вчителів, які атестуються, поповнюючи Скарбничку педагогічного досвіду ліцею.
3.5. Посилити контроль за проходженням курсів підвищення кваліфікації вчителів.
4. Керівникам шкільних методичних об’єднань:
4.1. До 16.01.2023 р. розробити плани роботи на ІІ семестр 2022/2023 н.р. відповідно до стратегії розвитку закладу, плану роботи ліцею на рік, основних напрямків діяльності, визначених на засіданні методичної ради.
4.2. При плануванні роботи передбачити участь кожного педагога у методичній роботі школи;
5. Вчителям-предметникам:
5.1. Постійно працювати над підвищенням рівня самоосвіти, внести корективи у власну науково-методичну проблему відповідно до методичних завдань ліцею.
5.2. Протягом ІІ семестру висвітлювати питання своєї роботи на сайті закладу, в періодичній та фаховій літературі. удосконалювати рівень підготовки узагальнених матеріалів з досвіду роботи.
5.3. Впродовж року працювати над впровадженням інноваційних методик з метою підвищення результативності участі учнів ліцею в конкурсах та олімпіадах.
Довідку підготувала
заступниця директорки з НВР Г.О. Бойко