План роботи МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу на 2021-2022 навчальний рік
План роботи МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу на 2021-2022 навчальний рік
І засідання
Тема: «Науково-методичний супровід освітнього процесу»
Термін: вересень 2021
Зміст роботи |
Відповідальні |
Теоретична частина 1. Затвердження плану роботи та структури МО на 2021-2022 н.р. 2. Опрацювання нормативних документів та інструктивно-методичних рекомендацій щодо особливостей викладання предметів суспільно-гуманітарного циклу. 3. Про результати здачі ЗНО з української мови, англійської мови та історії у 2020-2021 н.р.
Організаційна частина 4. Планування роботи з предметів суспільно-гуманітарного циклу на 2021-2022 н. р. 5. Про вимоги до календарного планування.
|
Голова МО Голова МО, члени МО
Бойко Г.О., заступник директора з НВР
Члени МО
Голова МО |
ІІ засідання
Тема: «Шляхи підвищення ефективності та якості уроку»
Термін: листопад 2021
Зміст роботи |
Відповідальні |
Теоретична частина 1. Підвищення результативності навчання шляхом організації ефективної взаємодії вчителя та учнів на уроці.
2. Підвищення ефективності навчання на уроках за допомогою мультимедійної презентації.
Практична частина 3.Яким має бути сучасний урок?Вимоги до методів навчання і їх комплексного поєднання на сучасному уроці".
4.Засідання творчої лабораторії: «Використання хмарних технологій як засіб стимулювання самоосвіти та самовдосконалення вчителів і учнів» |
Маркіна О.О.
Бохан К.І.
Єфімцева Н.В.
Міщенко Л.М. |
ІІІ засідання
Тема: «Інноваційні педагогічні технології в сучасному навчанні предметів суспільно-гуманітарного циклу»
Термін: січень 2022
Зміст роботи |
Відповідальні |
Теоретична частина 1. Ефективні методи для роботи з групою.Технології коучинг, менторинг, тренінг.
2. Дистанційне навчання: сучасний погляд на переваги та проблеми.
3. Практики та підходи до дистанційного навчання.
|
Маркіна О.О.
Кравченко Ю.М.
Гладка М.І. |
ІV засідання
Тема: «Інформаційно-освітній простір для навчання дітей»
Термін: квітень 2022
Зміст роботи |
Відповідальні |
Теоретична частина 1. Державна підсумкова атестація як форма перевірки набутих знань та мовленевої культури учнів. Ознайомлення з нормативно-правовою базою з питань проведення ДПА, ЗНО – 2022. 2.Про особливості організації та проведення ДПА в 9 класі з предметів суспільно-гуманітарного циклу. Вивчення Положення про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти. 3.Круглий стіл. Обмін досвідом з проблеми формування загальних та предметних компетентностей на уроках суспільно-гуманітарного циклу. 4.Самоаналіз та самооцінка педагогічних здібностей і професійних якостей. Анкетування. 5.Аналіз роботи МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу за 2021-2022 н.р. |
Голова МО
Єфімцева Н.В.
Члени МО
Дунько Л.М., члени МО Голова МО |
Основні напрями роботи з обдарованими дітьми
Єдиних рекомендацій щодо навчання обдарованих дітей не існує й не може існувати, адже кожна дитина – унікальна особистість зі своїми перевагами і недоліками. Тому головним є пошук ключа – індивідуального підходу до кожного учня, зокрема учня обдарованого, з вираженою індивідуальністю, незалежністю .
З обдарованими дітьми, з одного боку, працювати легше, бо вони мають високі розумові здібності, а з іншого, - важче, оскільки ці діти «знають собі ціну», потребують багато уваги, особливого ставлення. До того ж робота з ними вимагає професійних і педагогічних знань від учителя. Адже навчання – процес технологічний, і його, як і на виробництві, легше зіпсувати, порушивши технологію. Шкода від цього може бути величезна, бо «виробом» виступає жива особистість учнів.
Тому у роботі з дітьми учителю необхідно:
- постійно працювати над вихованням почуттів дітей, особливо обдарованих, вразливих до всього, що стосується їхнього «Я»;
- допомагати обдарованим дітям сформувати адекватну Я – концепцію та самооцінку;
- забезпечувати сприятливу емоційну атмосферу, адже дитина набуває емоційного досвіду в процесі взаємодії з людьми;
- дотримуватися порядку й дисципліни, обдаровані діти, як і всі інші, мають знати межу припустимої поведінки;
- скеровувати енергію та творчість обдарованих дітей у потрібне русло, щоб їхня праця приносила користь;
- використовувати дослідницький метод (це активізує їхню роботу);
- розвивати здібності дітей, активно використовувати метод самостійного набуття знань;
- привчати обдарованих дітей працювати в колективі, це допоможе їм легше адаптуватися до соціальних умов;
- тісно співпрацювати з батьками обдарованих дітей, щоб розвинути здібності кожної дитини.
Одним із важливих напрямів роботи з обдарованими дітьми у школі є постійний психологічний патронаж всіх учасників навчально– виховного процесу, бо тільки у межах психологічного моніторингу, який допомагає здійснювати психологічний супровід у навчанні обдарованих і здібних дітей, педагогічний колектив повинен вирішувати такі завдання:
- розроблення індивідуальних освітніх маршрутів;
- формування адекватної самооцінки;
- охорона та зміцнення психічного та фізичного здоров’я;
- попередження ізоляції обдарованих і здібних дітей у групі однолітків;
- розвиток психолого–педагогічної компетентності педагогів і батьків обдарованих дітей.
Усвідомлюючи, що головною педагогічною метою навчання є залучення обдарованої дитини до неперервного процесу самовдосконалення – самовиховання, саморозвитку, самонавчання – необхідно:
- визначати варіативну частину робочого плану так, щоб максимально врахувати розвиток обдарованих дітей;
- працювати над створенням комплексу науково – методичних навчальних матеріалів;
- підтримувати педагогічні кадри, які здатні сприяти творчій праці учня, виявляти ініціативу та професійну компетентність у цій галузі педагогічної діяльності;
- розробити систему матеріального та морального заохочення обдарованих учнів та вчителів, які працюють з ними.
Мною було виявлено декілька обдарованих учнів: Кравченко Ольга(8 клас),
Марканич Олена (10 клас), Крилов Михайло (10 клас), Марканич Ганна (11 клас).
Усі ці учні мають призові місця у творчих конкурсах :
- Кравченко Ольга – ІІ місце у мовно-літературному конкурсі творчої молоді імені Тараса Шевченка;
- Марканич Олена – ІІІ місце у конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика;
- Марканич Ганна - ІІ місце у мовно-літературному конкурсі творчої молоді імені Тараса Шевченка.
Ці учні мають широкорозвинутий словниковий запас, вільно викладають свої думки, легко виконують нестандартні та творчі завдання. Для того щоб дітям це було нескладно виконувати, я на уроках часто використовую різні завдання: «Антонім-синонім», «Швидка поетика», «Моє закінчення твору письменника», «Злови риму», «Розповідь з однієї частини мови» та інше.
Можна зробити висновок, що обдаровані діти – це категорія дітей, які потребують особливого підходу, відповідного виховання, спеціалізованої роботи педагогів та психологів. І вчитель для них повинен бути особливим, обізнаним, готовим, що обдарована дитина може знати навіть більше за нього.
Українська система роботи із обдарованою молоддю також має плідні напрацювання в цьому напрямі, але важливо використовувати досвід зарубіжних науковців та активніше прилучатися до роботи Європейської ради з високих здібностей, яка об’єднує багатьох вчених, що працюють над проблемою ефективної організації роботи з обдарованими дітьми Європи.
Головними способом спостереження обдарованих дітей у процесі вивчення мови і літератури слід визначити такі, як самостійна творча діяльність ( яка передбачає підготовку різноманітних досліджень із мови та літератури, написання творчих робіт різного роду та конкурсна діяльність, написання конкурсних творчих робіт)