План роботи методичної ради на 2021-2022 навчальний рік
ПЛАН РОБОТИ МЕТОДИЧНОЇ РАДИ ЗОЛОТІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ №5 на 2021-2022 навчальний рік
I. Загальні положення і основні завдання МР школи.
Методична рада школи - це колективний орган управління науково-методичною роботою, який керується у своїй діяльності «Положенням про науково-методичну раду» і покликаний сприяти реалізації державної політики в галузі освіти, зокрема з питань науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу в школі.
II. Головна мета діяльності методичної ради:
- вироблення стратегічних напрямів розвитку й удосконалення змісту навчання та виховання;
- визначення перспективних освітніх технологій і вироблення пропозицій щодо їх упровадження;
- аналіз науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу й підготовка пропозицій щодо поліпшення навчально-методичного та інформаційного забезпечення;
- експертиза навчальних планів і програм, авторських і адаптованих програм, аналіз і вироблення пропозицій щодо впровадження у НВП;
- вироблення рекомендацій щодо змісту й форм роботи за програмою «Обдаровані діти»;
- організація й проведення методичних заходів (науково-методичні семінари, практикуми, конференції, предметні декади);
- організація проєктно-дослідницької діяльності вчителів і учнів.
III. МР є дорадчим органом педагогічної ради школи. Спільними завданнями МР і педагогічної ради є:
- підвищення професійної компетентності, педагогічної майстерності вчителів школи, активізація їхньої творчої діяльності;
- прогнозування розвитку навчального закладу;
- упровадження інноваційних освітніх технологій;
- визначення шляхів підвищення ефективності навчально-виховного процесу школи;
- розробка змісту, форм і технологій виховання школярів, створення авторських програм, спецкурсів, інтегрованих курсів з окремих предметів
Основні завдання методичної ради на 2021– 2022 н. р. :
- забезпечити впровадження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти.
- створити належні умови для адаптації до навчання в початковій школі 1-го класу , в основній школі учням 5-го класу.
- продовжувати вивчати та застосовувати елементи інноваційних технологій, інтерактивних методів навчанняяк засобу формування тарозвитку професійної компетентності.
- створити умови для особистісно орієнтованої системи неперервної освіти, метою якої є надання педагогам широких можливостей для оновлення, поглиблення, удосконалення професійної компетентності.
- забезпечити якісну підготовку та проведення ДПА.
- забезпечити участь учнів школи у Всеукраїнських учнівських олімпіадах ї їх перемогу.
- забезпечити умови для індивідуального розвитку учнів, стимулювати їх інтелектуальну та соціальну активність, мотивувати їх навчальну діяльність.
- забезпечити зростання фахової підготовки вчителів, вивчення та запровадження передового педагогічного досвіду, опанування педагогами інноваційних методик навчання та виховання.
- продовжувати впроваджувати новітні технології навчання, долучаючи учнів до джерел інформації через мережу Інтернет.
1. Організаційні заходи:
1.1. Здійснювати загальне керівництво методичною роботою (розгляд планів,програм, проектів усіх підрозділів методичної роботи, їх затвердження).
1.2. Координувати діяльність методичних підрозділів школи.
1.3. Сприяти пошуку та використанню в навчально-виховному процесі сучасних форм, методів і прийомів навчання й виховання.
1.4. Проводити інструктування та консультування педагогів з питань виконання нормативно-правових документів, організації навчально-виховного процесу, інноваційної діяльності, дослідницької роботи, професійного вдосконалення.
1.5.Організовувати самоосвітню роботу педагогів.
1.6. Стимулювати ініціативу педагогічного колективу до науково-дослідної та іншої творчої діяльності, спрямованої на вдосконалення, оновлення й розвиток навчально-виховного процесу в школі та роботі педагога.
1.7. Здійснювати контроль за процесом та результатами досліджень, проектів, здійснюваних у школі.
1.8. Здійснювати вивчення, узагальнення та поширення перспективного досвіду педагогів школи, впровадження його у практику роботи педколективу.
1.9.Створювати умови для використання в роботі педагогів діагностичних методик і моніторингових програм з прогнозування, узагальнення та оцінки результатів педагогічної діяльності.
Періодичність засідань методичної ради – один раз на два місяці.
Склад науково-методичної ради школи:
- Голова ради – Бабак Олена Михайлівна , директор школи
- Члени науково-методичної ради школи:
- Бойко Галина Олексіївна заступник директора з НВР;
- Дунько Лариса Миколаївна – заступник директора з виховної роботи;
- Чепель Діана Сергіївна – практичний психолог;
- Кравченко Юлія Миколаївна – голова М/О вчителів гуманітарно-філологічного циклу ;
- Самболя Наталія Володимірівна– голова М/О вчителів математично- природничних дисциплін;
- Маркіна Олена Олегівна - голова М/О класних керівників;
- Лісова Наталія Єгорівна – голова М/О вчителів початкових класів;
- Єремєєва Галина Олександрівна – завідувачка Золотівською філією І-ІІ ст. №7
- Павловська Валентина Іванівна – секретар методичної ради.
ПЛАН РОБОТИ МЕТОДИЧНОЇ РАДИ
Зміст роботи | Дата | Відповідальні |
Провести засідання методичної ради: Засідання І 1.Про основні напрямки методичної роботи і затвердження плану роботи методичної ради на 2021- 2022 н. р. Про організацію роботи над:
«Формування конкурентоспроможної особистості засобами інноваційних технологій, розвиток особистості вчителя й учня в умовах розбудови Нової української школи».
2.Опрацювання нормативно-правових документів:
3.Атестація членів педагогічного колективу у 2022 р.
4.Підготовка та проведення І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін. 5.Огляд нормативних документів, новинок психолого-педагогічної літератури. |
вересень |
заступники директора, керівники м/о |
Засідання ІІ Розвиток професійної компетентності педагогів в умовах оновлення змісту освіти. 1.Управління процесом вдосконалення професійної компетентності педагога:
2. Підготовка учнів до участі районних олімпіадах, конкурсах учнівських робіт МАН. 3. Про хід атестації вчителів у 2021-2022 навчальному році. 4. Підсумки та аналіз роботи формування правового освітнього простору та правових компетенцій учнів. |
листопад |
заступники директора, голова методичної ради, голови МО |
Засідання ІІІ 1. Підсумки науково-теоретичної та методичної роботи педагогічного колективу за І семестр. 2. Аналіз навчальних досягнень учнів за І семестр, результати участі в предметних олімпіадах. 3.Робота з обдарованими дітьми. Звіт учителів про науково-дослідницьку роботу учнів у МАН. 4.Заходи з управління самоосвітою педагогів:
5. Поповнення банку даних про досягнення психолого-педагогічної науки та передового педагогічного досвіду. 6. Опрацювання нормативних документів, новинок психолого-педагогічної літератури. |
січень |
заступники директора, голова методичної ради, голови МО |
Засідання ІV Психолого-педагогічний вернісаж ідей «Від творчого педагога – до творчого учня» 1.Презентаційний звіт керівників МО про результати творчої педагогічної діяльності вчителів. 2.Виставка «Перлини професійної майстерності». Презентація проєктів вчителів, які атестуються. 3.Про підсумки участі учнів у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з базових дисциплін, інтелектуальних турнірах, конкурсах. 4. Вивчення та обговорення нормативних документів з питання організованого закінчення навчального року. Підготовка до проведення державної підсумкової атестації, ЗНО. |
березень |
заступники директора, голова методичної ради, голови МО |
Засідання V 1.Звіт шкільних методичних об’єднань щодо реалізації планів роботи й роботи над методичною проблемою школи (інформація керівників методичних об’єднань). 2. Про планування методичної роботи на наступний навчальний рік.
3. Вироблення і прийняття рекомендацій щодо основних напрямків методичної роботи школи в 2022/2023 навчальному році. |
травень |
заступники директора, голова методичної ради, голови МО |
Регулярно проводити інструктивно-методичні наради по питанню організації навчально-виховного процесу. | 1 раз на тиждень | ЗНВР |
Координувати роботу предметних методичних об’єднань. Підпорядковувати їх роботу по рішенню проблемних питань, над якими працює педколектив школи. |
Протягом року | Члени ради |
Надавати допомогу в плануванні роботи методичних об’єднань. | До 06.09. | ЗНВР |
Продовжити роботу консультаційного пункту при шкільному методкабінеті з метою надання індивідуальної методичної допомоги. | Щотижня | ЗНВР |
Спланувати роботу семінарів, які будуть проведені в навчальному році. | До 01.09. | ЗНВР |
Систематично опрацьовувати методичні листи, рекомендації, накази відділу освіти по питаннях удосконалення методичної і навчально-виховної роботи з послідуючим обговоренням на засіданнях методичних об’єднань. | 1 раз на місяць | ЗНВР |
Обговорити зміст завдань для шкільних олімпіад, текстів для контрольних робіт з основних предметів | Протягом року | Методична рада |
Організувати роботу з молодими вчителями. Практикувати систему наставництва | Протягом року | ЗНВР |